Gå til hovedindholdet

Måltidsmærket

Måltidsmærket er en mærkningsordning, der gør det lettere for skoler og fritidsordninger at servere sund og lækker mad.

Nøglehulsmærket gør det nemt at vælge sundere

Det kan være svært at skelne mellem sunde og mindre sunde madvarer. Læs mere om Nøglehulsmærket, som gør det nemt at vælge sundere.

Det Økologiske Spisemærke

Du kan finde Det Økologiske Spisemærke på offentlige og private spisesteder i hele landet. Det Økologiske Spisemærke viser, hvor stor en del af de indkøbte føde- og drikkevarer på spisestedet, der er økologiske.

Salt

Hvor får du salt fra?

Vi spiser for meget salt. Mænd spiser i gennemsnit 9-11 gram salt dagligt svarende til ca. 2 tsk., mens kvinder spiser i gennemsnit ca. 7-8 gram salt dagligt svarende til ca. 1 ½ tsk.

Slank - overvægt og vægttab

Læs vores temasider - bl.a. hvordan du vurderer, om du har brug for at tabe dig. Og hvordan du vedligeholder vægttabet. Der er også info om hvad du stiller op op med overvægtige børn.  Og hvordan får du i det hele taget begyndt?

Mål dit BMI

BMI kan bruges som rettesnor, når du vil undersøge om du vejer for meget, for lidt eller lige tilpas. Mål det her.

MENU