Gå til hovedindholdet

Smagseksperiment med stød i

Fire mænd har deltaget i et smagseksperiment. Kan de smage forskel på, om maden er med Nøglehulsmærket eller ej? Eller smager Nøglehulsmærket mad bedre, end de tror?

Fødevarestyrelsen har indgået et samarbejde med fire af mændene fra Danmarks Radios program ’Rigtige mænd’, sæson 1. Disse mænd er talspersoner i den nye nøglehulskampagne, da de alle på egen krop har oplevet, hvor meget det betyder at skifte livsstil, og spise lidt sundere i forhold til at få mere energi og overskud i hverdagen.

De fire mænd har deltaget i et lille smagseksperiment, hvor de skulle vurdere om den mad, de smagte på, var Nøglehulsmærket eller ej. Se om det lykkes her: 

Stem og vind

Fra torsdag den 9. marts skyder Fødevarestyrelsen kampagnen ”Spis sundt - uden det gør ondt” i gang. Kampagnen sætter fokus på den gode smag og Nøglehulsmærkede produkter. Som en del af kampagnen vil 10 produkter løbe afsted med titlen ’Årets Nøglehulsprodukt 2017’ i en række forskellige kategorier.

Kampagnen ’Spis sundt – uden det gør ondt’ skal vise danskerne, at det ikke behøver at gå ud over den gode smag, når de vælger Nøglehulsmærkede produkter. Og med kåringen af ’Årets Nøglehulsprodukter 2017’ bliver den gode smag fejret. 

Du kan være med til at fejre den gode smag sammen med os! Stem på dine Nøglehulsfavoritter og deltag samtidig i lodtrækningen om gavekort på op til 2.000 kr. til dagligvarer. 

Du kan stemme på www.nøglehullet.dk/konkurrence

Læs mere om Nøglehullet

Kontakt:

Fødevarestyrelsens pressevagt, tlf.: 22 84 48 34


MENU