Gå til hovedindholdet

Sæt fuldkorn nemt på menuen

Der er mange gode grunde til at spise masser af fuldkorn, hele året rundt. Den 19. januar er Årets Fuldkornsdag, hvor I kan være med til at sætte ekstra fokus på fuldkorn. Bestil jeres kampagnepakke inden det er for sent - først til mølle!

Vær med på Årets Fuldkornsdag – gør hver dag til fuldkornsdag:

Fredag d. 19. januar sætter hele Danmark ekstra fokus på fuldkorn, og I kan være med!

Man må lave lige hvad man har lyst til, bare det handler om fuldkorn. I forbindelse med dagen, er det muligt at bestille GRATIS kampagnepakker med opskriftpostkort, plakater og klistermærkeemblemer.

Der er 50 kampagnepakker tilbage og de sendes ud efter først til mølle.

Bestil hos Camilla@fuldkorn.dk

”Vælg fuldkorn” er et af de officielle kostråd fordi:

-        Fuldkorn forebygger hjertekarsygdomme, type 2 diabetes og visser typer kræft, særligt tarmkræft.

-        Fuldkorn indeholder mange kostfibre, vitaminer og mineraler

-        Fuldkorn mætter godt. Det betyder, at du spiser mindre og får lettere ved at holde vægten.

-        Fuldkorn er godt fordøjelsen

Fuldkornspartnerskabet vil gerne gøre det nemt for jer i kantinen at sætte fuldkorn på menuen. Derfor har vi udviklet et gratis kantinesite og et gratis undervisningssite, hvor I kan finde viden og inspiration til at sætte mere fuldkorn på menuen. Her finder I også en række gratis materialer, som kan hjælpe jer på vej.

Jul med mere fuldkorn:

Julesalat med speltkerner og granatæble

Rødkålssalat med rugkerner

Sildemad

Julekugler

Æbleskiver med fuldkorn

Vaniljekranse med fuldkorn

Fuldkornsrisengrød

Inspiration til din kantine:

Er du blevet nysgerrig på indholdet og ser muligheder for at indarbejde det i jeres hverdag, kan du finde mere viden og inspiration på følgende links:

Undervisningssitet: http://undervisning.fuldkorn.dk/

Kantinesitet: http://www.fuldkorn.dk/for-fagfolk/51-kantiner

 Vil du vide mere, kontakt camilla@fuldkorn.dk


MENU